Keresés

Új vezető vagy? - 3 csapda, amit még elkerülhetsz

Arról már sok helyen olvashattál, mit tegyél, ha vezetőként munkahelyet váltasz (ha nem akkor keress meg, a „New Manager Assimilation” programom ezt segíti 😉 ), ám arról kevesebb szó esik a hurráoptimizmus (sic!) jegyében, hogy milyen csapdákat kerülj ki.


Előfordul, hogy újként nem értékeled a meglévő kultúrát és ez általában abból ered, hogy nem hallod, látod vagy értékeled az ott dolgozó munkatársakat. Magyarul – szakíts időt arra, hogy beszélgess az elején, légy érdeklődő, tudd meg, mit tesznek nap mint nap, hogyan teremtenek értéket – egyszer csak elköteleződsz irántuk, mielőtt észbe kapnál (és ez itt nagyon-nagyon jó dolog).


A másik gyakran elkövetett hiba, hogy nem válsz meg az alulteljesítő emberektől, annak hiú reményében, hogy majd megoldódik, belépsz a céghez és nem akarsz mindenkit magadra haragítani, stb. Ugye tudod, hogy amellett, hogy a jól teljesítőket segíted, felelős vagy azokért is, akiknek nem mennek jól a dolgok, és igen, fontos, hogy befektess a fejlődésükbe, de néha nincs más megoldás, mint hogy hagyod őket távozni a szervezetből.



És végül, nem mersz változtatni a nyilvánvalóan rosszul működő dolgokon – hogy nehogy kihúzd a gyufát már az elején… A te dolgod, amiért érkeztél, hogy valós értéket teremts: ha látsz lehetőséget, ahol érdemes és kell változtatni, ne hezitálj! Azt már biztos tudod, hogy mit tégy, és ne tégy az első 30, 60 és 90 napban, így tudod, megvan minden változtatásnak a maga ideje, ne mulaszd el!


Azért csatlakoztál a céghez – gondolom – mert tetszett a működése, vonzó volt a kultúrája stb., így hagyj időt magadnak az elején, ne siess el dolgokat, figyeld meg, mi az, amit már eleve jól csinálnak és élvezd az újdonság erejét!


86 megtekintés0 hozzászólás